תחזיות למחשוב ענן בשנת 2014

Depositphotos_12944939_xs.jpg

כמו ב- 2012, כך ב- 2013 העיתוי של מחשוב ענן סייע במידה מסויימת להפוך אותו לבלתי ניתן לעצירה. תצפו לדבר דומה גם ב- 2014. הנה כמה הבנות על השינויים הצפויים שמחשוב ענן עשוי להנחיל בשנה הקרובה.

ענן בכל מקום

נראה שהאיזון השתנה לכיוון הענן – למרות שזה לא קל להסיק מנתונים הקשורים לשימוש בענן, העובדה היא שסבירות גבוהה שכפי שאנשים רבים אימצו את הענן כך יהיו שימשיכו להשתמש באפשרויות אירוח מסורתיות. אך בסוף 2014, אולי הענן לא יוכל להיות בכל מקום לחלוטין, אבל זה יכול להיות קרוב.

סוגיות אבטחה

למרות ההצלחה, מחשוב ענן עדיין מפגר מאחור באשר למימוש מלוא הפוטנציאל שלו. בשנת 2013 מספר סקרים הציגו מכשול אחד המסביר מדוע לא לאמץ את הענן, בעיות אבטחה, בעיקר בקרב חברות. גילויים נוספים המשיכו להוות עילה לבחינה מחודשת מלאה של מי בדיוק יכול לגשת למידע המאוחסן בענן. הבחנות אלו בסדקים באבטחה של מחשוב ענן מחייבים ספקים רבים לספק הוכחה ליכולות האבטחה של הענן וחיזוק האבטחה בענן צפוי להיות אחד הנושאים העיקריים שבהם יעסקו ב- 2014 על מנת להתגבר על הפגיעה בתעשייה. לקוחות משלמים יהיו צריכים לראות ולהאמין שהאבטחה בעננים היא חזקה כמו סוגים אחרים של אירוח.

 BYOD ובטחון

ב- 2013 "Bring Your On Device" (BYOD) הפך למרכיב מרכזי של הענן. בעוד גמישות השיטה מספקת לארגונים יתרון משמעותי, המגוון הרחב של התקנים הזמינים לשימוש של הצוות על מנת לגשת לניתונים הפך לכאב ראש עבור רוב החברות. ב- 2014 תצפו שתהיה מגמה מרכזית לטובת הצפנה בענן – אשר תבטיח כי רק אנשים אשר אמורים לראות את מאגר הנתונים של החברה יוכלו לעשות זאת.

רכישות ומיזוגים

במצב הנוכחי, מספר ספקי הענן גדל על בסיס יומי. לרוב חברות אלו סיכוי קטן מול מתחרות כמו אמזון, מיקרוסופט, גוגל ו- Oracle. אפשר לצפות שלקוחות יהיו מונעים כלפי החברות הגדולות יותר ובהתאם אפשר לצפות לכך שהחברות הגדולות יתחילו לקנות את ה"שחקנים הקטנים" יותר בסכומים עצומים – 2014 תביא להאצה דרמטית של רכישות ומיזוגים.

בסיס נתונים גדול

העננים הוא המקום האידיאלי עבור ניתוח מאגרי מידע גדולים ומגמת ניתוח נתונים ארגוניים מצביעה על כך ששירות זה יהפוך חיוני להשרדות עסקים. ב- 2014, שירות זה מתחיל להיות מקום נפוץ בו כוח האדם בעסק יכול לקבל את כל המידע שהוא צריך על מנת לקבל החלטות, אשר יכולות לשנות במהירות את מבנה העסק.

שינויים בתפיסה של ערך חברות

נכון להיום, ערך של חברה נמדד באמצעות נתונים כגון נתח שוק, עמדת שור ורווח והפסד.אבל למרות שהענן מייצג חסכון מיידי בעלויותלחברות, הוא מציע גם ערך חבוי. אם שתי חברות פועלות בתחומים זהים ויש להן הכנסות דומות, הפוטנאיל החבוי של הענן עשוי להיות גורם משפיע בקרב משקיעים פוטנציאליים. ב- 2014, הנתון עד כמה חברה ממנפת את הטכנולוגיה יכולה להתחיל להשפיע על כמה אנשים לקנות את מניותיה וכו'.

הבנה טובה יותר של פוטנציאל הענן

ב- 2012 ההבדלים בין ציבורי, פרטי ועננים היברידיים היו מטושטשים. ב- 2013, ההבדלים נכנסו למיקוד חד. ב- 2014, יש לצפות כי לחברות תהיה הבנה ברורה של איזה סוג של ענן יועיל להם ביותר.

אימוץ פתרון היברידי מוגבר

הענן בצורתו חייב להתייחס לטכנולוגיות ופתרונות לצרכים עסקיים. כתוצאה מכך, ניתן לצפות לחתירה לכיוון מציאת פתרונות היברידיים המאפשרים לכוח העבודה שימוש בחומרה ובתוכנה אליהם הם רגילים.

שלב (נוסף) במשחק השדה

הענן מעניק לחברות קטנות גישה לפתרונות שלעולם לא חשבו שתהיה להם גישה אליהם. העלויות הראשוניות של רכישת פתרונות אלו וההוצאות השוטפות של ניהול ושמירה עליהם, תמיד היו בלתי אפשריות. במובנים רבים, העננים עכשיו עושים את ה"עבודה השחורה" עבור החברות הקטנות. ב- 2014, הוספת שכבה נוספת במשחק השדה תאפשר לחברות קטנות לעסוק בפעילות שהיתה שמורה בעבר רק לחברות גדולות.

עליה בתקשורת בין מכונות

המהירות של עשיית עסקים נשלטת על ידי מגבלות הטכנולוגיה הזמינות לחברה. אבל במצבנו היום, קצב התפתחות הטכנולוגיה גבוהה מהאפשרות של אנשי עסקים לנהל אותה, על כן, משהו צריך להשתנות. ב- 2014 אנחנו נתחיל לראות יותר תקשורת בין מכונות אשר יהיו אמונות על קבלת החלטות ארגוניות האותו האופן בו מחשבים מנהלים מכירות של מניות היום.
לפוסט המקורי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sidebar not configured yet. You can place widgets by navigating to WordPress Appearance > Widgets.

scroll to top